تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/05/24 - 10:00
کد خبر: 323963

گفتگویی با عضو کمیته ناظر بر نشریات وزارت بهداشت درباره یک حاشیه؛

متخلفان دیروز، مدعیان امروز شده‌اند/ مراقب دوقطبی‌سازی کاسبان نشریات باشیم

متخلفان دیروز، مدعیان امروز شده‌اند/ مراقب دوقطبی‌سازی کاسبان نشریات باشیم

پیوندی گفت: جالب است متخلفان دیروز، مدعیان امروز شده اند، افرادی که برای رسیدن به قدرت حاضر به تقلب در انتخابات می شوند اکنون که دوباره خود را بازنده انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت بهداشت می بینند با هوچی گری قصد تخریب برخی از تشکل های دانشجویی را دارند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رضا پیوندی، عضو کمیته ناظر بر نشریات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت و گو با «خبرنامه دانشجویان ایران» در مورد حواشی ایجاد شده پیرامون نامه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برای برگزاری یک نشست گفت: نامه اخیر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برای مساعدت و کمک به تشکل های دانشجویی توسط برخی افراد که وضعیت معلوم الحالی دارند به حاشیه کشیده شده است اما در حقیقت این نامه مانند دیگر نامه های که برای کمک به هزینه های دانشجویان به نهاد ارسال می گردد و آنچنان که این افراد قصد دارند تا به کمک رسانه های خود القا کنند اتفاقی تازه نیست. این مساعدت ها برای کمک هزینه های سفر، اجرای برنامه و ... نیز مربوط به تشکل های خاصی نیست و همه تشکل های دانشجویی در این سال ها از نهاد رهبری برای اجرا برنامه های خود کمک گرفته اند.

پیوندی ادامه داد: رسانه های دولتی سعی کردند تا این نامه را دوقطبی سازی تشکل های دانشجویی به عنوان انقلابی و غیرانقلابی عنوان نمایند و خود بر آتش دوقطبی سازی دانشگاه بدمند، در حالی که برگزاری «نشست هم‌اندیشی نشریات دانشجویی انقلابی دانشگاه‌های علوم پزشکی» نه به معنای غیرانقلابی بودن سایر تشکل های دانشجویی بلکه به معنای حرکت در راستای فرامین رهبری است که جمعی از تشکل های دانشجویی تصمیم گرفته اند از این عنوان برای گردهمایی خود استفاده کنند و قطعا نهاد و وزارت بهداشت نمی توانند به دلیل عنوان همایش این تشکل ها را بایکوت و یا مورد محبت خود قرار دهند، همچنان که سایر تشکل های دانشجویی نیز می توانند از این عنوان برای نشست های خود استفاده کنند و عدم حضور دیگر تشکل ها به معنای نفی دیگر تشکل های دانشجویی نیست.

او گفت: البته گروه های مختلف دیگر نیز چنین نشست هایی را با عناوین مختلف و بر اساس دغدغه های خود برگزار می کنند، اگر برگزاری چنین جلساتی به معنای دو قطبی سازی باشد وزارت علوم و وزارت بهداشت نیز چنین اقداماتی را انجام داده اند. اما حقیقت آن است که این تشکل ها بر اساس دغدغه خود و هماهنگی های قبلی خود اقدام به برگزاری هم اندیشی کرده اند که امر عادی است.

او با اشاره به این موضوع که نمی توان دعوت یا عدم دعوت یک تشکل به این نشست را به معنای انقلابی و یا غیر انقلابی بودن آن دانست، گفت: من نیز با آن که عضو کمیته ناظر بر نشریات وزارت بهداشت هستم و در دیدار ماه رمضان در محضر رهبر انقلاب سخنرانی کرده ام، به این جلسه دعوت نشده ام، این موضوع به معنای غیر انقلابی بودن ما نیست بلکه هم چنان که گفته شد عنوان این نشست نه به معنای نفی دیگران بلکه به معنای ارائه راهبرد این تشکل ها است.

بیشتر بخوانید// انتخابات تجدید می‌شود/ چگونه وزارت علوم قانون را دور زد؟

او با اشاره به توئیت محمدعلی کامفیروزی در مورد این نامه و افزودن به فضای قطبی سازی تشکل های دانشجویی گفت: برخی افراد تلاش می کنند تا این نامه را نامه ای عجیب و نشانه دو قطبی سازی تشکل های دانشجویی بدانند. در این میان افراد معلوم الحالی مانند آقای کامفیروزی وجود دارد. جالب آن جاست که آقای کامفیروزی که با کمک های وزارت علوم و تقلب در انتخابات قصد داشت وارد کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی شود و در نهایت به دلیل افشای زد و بندهای سیاسی مجبور به استعفا از این کمیته شد از دو قطبی سازی و قانون صحبت می کند، آیا نباید به نیت این افراد شک کینم؟ جالب است متخلفان دیروز، مدعیان امروز شده اند، افرادی که برای رسیدن به قدرت حاضر به تقلب در انتخابات می شوند اکنون که دوباره خود را بازنده انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت بهداشت می بینند با هوچی گری و کمک رسانه های هم طیف خود اقدام به تخریب تشکل های دانشجویی تنها به این بهانه که از نهاد رهبری در خواست مساعدت داشته اند، کرده اند. این درحالی است که در انتخابات کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم، وزارت علوم سعی کرد تا با نادیده گرفتن قانون گزینه مطلوب خود را وارد کمیته کند و این آقایان در آن زمان خود ازحامیان این تخلف بودند.

بیشتر بخوانید// اصلاح‌طلبان با تقلب هم شکست خوردند

پیوندی افزود: به نظر می رسد طیفی که حتی با تقلب در انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی باز هم نتوانست اکثریت آرا را به خود اختصاص بدهد، این روزها به دنبال تطهیر خود به هر وسیله ای از جمله تخریب طرف مقابل است. این عده به فکر دوپینگ سیاسی خود بوده از هر امری برای سودجستن در این راه استفاده می کنند.

عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت بهداشت گفت: با نزدیک شدن به انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی باید شاهد تخریب ها، تهمت ها و نیز هوچی گری جماعتی باشیم که بارها اخلاق را زیر پا گذاشته اند و حال برای رسیدن  به قدرت و جبران شکست خود در وزارت علوم به دنبال بهانه ای برای تخریب هستند. هر چند این افراد به چنین روندی دل بسته اند اما ما معتقد هستیم دانشجویان هوشیارتر از آن هستند که در دام چنین حرف هایی بیفتند. دانشجویان نیز پیش از این نشن داده اند که به جای این هوچی گری های به عملکرد افراد و گروه ها نگاه می کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
منتخب مردم قم در مجلس پای درد و دل اهالی هنر و رسانه استان نشست
نظام جمهوری اسلامی امانت الهی است
شام لوکس فضایی ؛ هر نفر ۵۰۰ هزار دلار !
بیانیه مهم وزارت خارجه در واکنش به اعمال تحریم استرالیا علیه برخی مقامات و نهادهای حاکمیتی ایران
اختلالات تغذیه ای در افراد دیابتی نوع ۱ رایج است
نشان «ارادت رضوی» به آموزگار گیلانی رسید
تخصیص کالابرگ الکترونیک موجب جلوگیری از تورم و تامین نیاز اقشار ضعیف می‌شود
برقراری ۳۲ هزار تماس با بخش مجازی نمایشگاه کتاب/ تا ساعت ۲۳ پاسخگوی‌ مردم هستیم
افزایش ۲ برابری فروش نمایشگاه کتاب نسبت به سال گذشته/ غرفه یک ناشر به دلیل تخلف بسته شد
فسادستیز خوزستانی در آستانه زندان!/ آیا دستگاه قضا در اجرا و بررسی مجدد حکم محسن ریسمان‌سنج مداخله می‌کند؟
رئیسی: فردوسی در مسیر تکامل تمدن درخشان ایرانی-اسلامی، نقشی بی‌همتا دارد
رئیس جمهور «قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها» را ابلاغ کرد
گزینه‌های ریاست مجلس چه کسانی هستند؟
رئیسی: گلایه مردم در حوزه اینترنت با حساسیت دنبال شود
تاکید مخبر بر عملیاتی شدن قراردادهای سفرهای خارجی رئیس‌جمهور
نروژ: اوضاع در غزه غیرقابل تحمل است
سازمان‌ملل: تشدید تنش نظامی در رفح وحشتناک است
پذیرش قرارداد پیمانکاری به عنوان وثیقه به بانک‌ها ابلاغ می‌شود
افزایش ۵.۳ دلاری قیمت نفت ایران
اعلام نتایج اولیه آزمون اختصاصی تربیت معلم تا ۳ هفته دیگر
رئیس پلیس راهور: فریاد می‌زنیم که خودروها باید ایمن باشد اما اتفاقی نمی‌افتد!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top